logo facebook1-150x75

Opisy zajęć ruchowych

ZAJĘCIA RUCHOWE

Qigong

Qi-gong (czyt. czi-kung) to jeden z najstarszych systemów ćwiczeń chińskich liczący sobie ok. 5000 lat. Qi-gong w dosłownym tłumaczeniu oznacza zdolność do posługiwania się energią qi (czyt. czi). Ćwiczenia są tak dobrane, że otwierają wszystkie kanały i punkty energetyczne, odblokowują wszystkie stawy, uelastyczniają całe ciało, prowadzą do wyciszenia i pełnego spokoju stanu umysłu. Najogólniej mówiąc, służą temu, byśmy wracali do swego naturalnego, opartego na harmonii, stanu.
________________________________________________________________________________

Gimnastyka kręgosłupa

Celem zajęć jest zachowanie zdrowego kręgosłupa lub przywrócenie jego sprawności. Ćwiczenia polegają na reedukacji czucia postawy ciała, przywróceniu równowagi mięśniowej, korekcie postawy w pozycjach izolowanych, ze stopniowym przejściem do pozycji wysokich, wzmacnianiu odcinkowym i całościowym tułowia oraz ćwiczeniach poprawiających oddychanie, krążenie oraz ogólną kondycję.
________________________________________________________________________________

Taniec hiszpański

Nie ma ograniczeń wiekowych, fizycznych, nie trzeba partnera. Zajęcia prowadzone są do muzyki tzw. lekkiej, łatwej i przyjemnej tak, aby taniec przysparzał dużo radości i zabawy. Uczestnicy zajęć uczą się typowej techniki flamenco oraz figur, jednakże nie ma tutaj charakterystycznego dla flamenco stepowania, dzięki czemu zajęcia z tańca hiszpańskiego skierowane są do osób, które nie mogą intensywnie ćwiczyć, tupać i wykonywać typowego flamenco.
________________________________________________________________________________

Gimnastyka mózgu

Gimnastyka mózgu to program rozwoju ruchowego stymulujący rozwój oparty na kinezjologii edukacyjnej. Ta zajmuje się ruchami bardzo specyficznymi, takimi, których wykonanie aktywizuje i stymuluje odpowiednie obszary mózgu powodujące zwiększanie ilości połączeń nerwowych między prawą i lewą półkulą. Dzięki temu poprawia się jakość pracy mózgu jako całości.
________________________________________________________________________________

Gimnastyka usprawniająca: ruch to zdrowie

Zajęcia z gimnastyki usprawniającej prowadzone przez profesjonalnych rehabilitantów i fizjoterapeutów z gdyńskiej kliniki „Mare Nostrum”.
________________________________________________________________________________

Joga tybetańska

Ćwiczenia składające się na jogę są łatwe w wykonaniu, mogą być stosowane przez każdego bez względu na wiek i kondycję fizyczną. Uczestnicy zapoznają się z cyklem dziewięciu oczyszczających oddechów pomagających usuwać trudne emocje i umożliwiających swobodny przepływ uzdrawiających energii w ciele oraz pięcioma ćwiczeniami na zatrzymanym oddechu, które poprawiają witalność. Na zakończenie każdego cyklu ćwiczeń wykonywana jest krótka medytacja uważności.
________________________________________________________________________________

Turystyka piesza
Alicja Grabowska

U starszych osób regularne spacery poprawiają nie tylko wydolność fizyczną, ale także istotnie wpływają na pracę mózgu i systemu nerwowego. Odczuwają one mniej różnych dolegliwości, wykazują lepszą kondycję psychiczną, a także mogą pochwalić się zwiększonym komfortem życia. A to, co dzieje się z sercem i układem krążenia, to już prawdziwa rewolucja. Trasy od 6 do 10 km. Średni poziom intensywności.
________________________________________________________________________________

Turystyka piesza
Lidia Trzebiatowska

Zajęcia w terenie. Uczestnicy spacerują i poznają ciekawe zakątki Trójmiasta. Trasy od 6 do 10 km. Niższy poziom intensywności.
________________________________________________________________________________

Gimnastyka ogólnokondycyjna dla pań

Starszy wykładowca Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu oraz trener akademii fitness zaprasza na zajęcia łączące różne elementy ruchowe: z muzyką, siłowe, rozciągające, koordynacyjne, równoważne i relaksacyjne. Zajęcia dla pań.
________________________________________________________________________________


Gimnastyka ogólnokondycyjna dla panów

Kierownik studium wychowania fizycznego i sportu w Akademii Marynarki Wojennej zaprasza na zajęcia ogólnorozwojowe z naciskiem na elementy prozdrowotne. Zajęcia dla panów.
________________________________________________________________________________

Latino Solo

Pasjonatka tańca proponuje praktyczną naukę różnych tańców latynoamerykańskich, takich jak: salsa, samba, rumba, cha-cha. Taniec odbywa się pojedynczo (solo), a nie w parach.
________________________________________________________________________________

Zdrowe oczy – gimnastyka dla oczu

Żeby wzmocnić i jak najdłużej zachować dobry wzrok, by ustrzec się przed zaburzeniami widzenia i zapobiec wadom wzroku możemy gimnastykować oczy. Ćwiczenia te bowiem zwiększają zdolność oka do częściowej samoregeneracji i samoleczenia. Powodują rozluźnienie napięcia oka oraz zapobiegają ich nadwerężaniu i zmęczeniu. Poprawiają ukrwienie wszystkich struktur oka, co wpływa na lepsze widzenie. Relaksują i wzmacniają mięśnie oka, poprawiają ostrość widzenia. Mogą nawet zmniejszyć lub zahamować zmiany chorobowe. Rezultaty zależą przede wszystkim od regularnego i konsekwentnego stosowania tych ćwiczeń. To ćwiczenia dla wszystkich, którzy mają różnego rodzaju wady wzroku oraz dla tych, którzy dużo czasu spędzają przed monitorem komputera. Uczestnicy poznają także masaż akupresurowy na twarzy i głowie wpływający na zdrowie oczu.
________________________________________________________________________________

Eko Lifiting – odmładzająca gimnastyka twarzy

Z wiekiem skóra traci elastyczność i jędrność, spowolnieniu ulega przemiana materii oraz regeneracja komórkowa. Kiedy wiotczeją mięśnie twarzy, razem z nimi wiotczeje też skóra i jest to przyczyną jej obwisania i tworzenia się fałd oraz zmarszczek. Istnienie wiele doskonałych kremów poprawiających wygląd skóry, ale nie poprawiają one kondycji mięśni twarzy. Aby mięśnie twarzy utrzymały swą sprężystość i jędrność, powinny być regularnie pobudzane do aktywności. Proponowane zajęcia gimnastyki twarzy to zestaw bardzo wielu ćwiczeń mających wpływ na ich poszczególne partie. Ujędrniają mięśnie twarzy, poprawiają ukrwienie cery, co przekłada się na lepszą regenerację i żywszy kolor. Możemy dzięki nim uniknąć efektu zapadniętej twarzy i poprawić utrzymanie symetrii. Dzięki nim możemy w niedługim czasie dostrzec wyraźną poprawę napięcia mięśni, zmianę kolorytu i jędrności. Uczestnicy poznają także proste techniki z refleksologii twarzy i akupresury, które mogą nas wspomóc w utrzymaniu młodego wyglądu.


________________________________________________________________________________

Nordic Walking

Jest to forma rekreacji polegająca na marszach ze specjalnymi kijkami. Jednak w odróżnieniu od zwykłego spaceru lub joggingu nordic walking angażuje w większym zakresie, choć mniej intensywnie, różne mięśnie ciała. Odciąża też stawy, co jest szczególnie istotne dla osób starszych.
________________________________________________________________________________

PanEuRytmia

Jest to zbiór tańców w kręgu. Nie są to jednak zwykłe „pląsy”, lecz gimnastyka całego ciała. Uczestnicy tańczą i gimnastykują się równocześnie. Poruszają się w takt bułgarskiej muzyki klasycznej. PanEuRytmia jest medytacją w ruchu. Przynosi ona wymierne korzyści w postaci poprawy zdrowia fizycznego i emocjonalnego, a jednocześnie energetyzuje, uzdrawia, wywołuje pozytywne emocje i poczucie wspólnoty z innymi ludźmi.
________________________________________________________________________________

Turystyka piesza
Małgorzara Narewska

Zajęcia w terenie. Uczestnicy spacerują i poznają ciekawe zakątki Trójmiasta. Trasy ponad 10 km. Grupa najbardziej intensywna i wymagająca.
________________________________________________________________________________

Pilates

System ćwiczeń fizycznych. Jego celem jest rozciągnięcie i uelastycznienie wszystkich mięśni ciała. Pilates to połączenie jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych. Metoda ta przyczynia się do wzmocnienia mięśni bez ich nadmiernego rozbudowania, odciążenia kręgosłupa, poprawy postawy, uelastycznienia ciała, obniżenia poziomu stresu oraz ogólnej poprawy zdrowia osób ćwiczących.
_______________________________________________________

Nowe w galerii zdjęć

Współpraca

ch batory

tmwg logo poziom

Trójmiasto

glos seniora

Adres Fundacji

ul. Świętojańska 36/2
81-372 Gdynia
biuro@fundacjafly.pl

Fundacja FLY

KRS 0000424695
NIP 9581660753
REGON 221675037
Początek strony