logo facebook1-150x75

baner fly 1000x170

Opisy zajęć ruchowych

ZAJĘCIA RUCHOWE 
SEMESTR I 2018/2019

Qigong Julia Drewa
Qi-gong (czyt. czi-kung) to jeden z najstarszych systemów ćwiczeń chińskich liczący sobie ok. 5000 lat. Qi-gong w dosłownym tłumaczeniu oznacza zdolność do posługiwania się energią qi (czyt. czi). Ćwiczenia są tak dobrane, że otwierają wszystkie kanały i punkty energetyczne,
odblokowują wszystkie stawy, uelastyczniają całe ciało, prowadzą do wyciszenia i pełnego spokoju stanu umysłu. Najogólniej mówiąc, służą temu, byśmy wracali do swego naturalnego, opartego na harmonii, stanu.
_______________________________________________
Gimnastyka kręgosłupa Dorota Kitowska
Celem zajęć jest zachowanie zdrowego kręgosłupa lub przywrócenie jego sprawności. Ćwiczenia polegają na reedukacji czucia postawy ciała, przywróceniu równowagi mięśniowej, korekcie postawy w pozycjach izolowanych, ze stopniowym przejściem do pozycji wysokich, wzmacnianiuodcinkowym i całościowym tułowia oraz ćwiczeniach poprawiających oddychanie, krążenie oraz ogólną kondycję.
_________________________________________________________

Taniec hiszpański Alicja Morena
Nie ma ograniczeń wiekowych, fizycznych, nie trzeba partnera. Zajęcia prowadzone są do muzyki tzw. lekkiej, łatwej i przyjemnej tak, aby taniec przysparzał dużo radości i zabawy. Uczestnicy zajęć uczą się typowej techniki flamenco oraz figur, jednakże nie ma tutaj
charakterystycznego dla flamenco stepowania, dzięki czemu zajęcia z tańca hiszpańskiego skierowane są do osób, które nie mogą intensywnie ćwiczyć, tupać i wykonywać typowego flamenco.
__________________________________________________________
Gimnastyka mózgu Anna Lichnerowicz
Gimnastyka mózgu to program rozwoju ruchowego stymulujący rozwój oparty na kinezjologii edukacyjnej. Ta zajmuje się ruchami bardzo specyficznymi, takimi, których wykonanie aktywizuje i stymuluje odpowiednie obszary mózgu powodujące zwiększanie ilości połączeń nerwowych między prawą i lewą półkulą. Dzięki temu poprawia się jakość pracy mózgu jako całości.
__________________________________________________________
Turystyka piesza
Alicja Grabowska, Lidia Trzebiatowska, Małgorzata Narewska

U starszych osób regularne spacery poprawiają nie tylko wydolność fizyczną, ale także istotnie wpływają na pracę mózgu i systemu nerwowego. Odczuwają one mniej różnych dolegliwości, wykazują lepszą kondycję psychiczną, a także mogą pochwalić się zwiększonym komfortem życia. A to, co dzieje się z sercem i układem krążenia, to już prawdziwa rewolucja. Trasy od 6 do 10 km.
Średni poziom intensywności.
__________________________________________________________
Pilates Adriana Chruściel
System ćwiczeń fizycznych. Jego celem jest rozciągnięcie i uelastycznienie wszystkich mięśni ciała. Pilates to połączenie jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych. Metoda ta przyczynia się do wzmocnienia mięśni bez ich nadmiernego rozbudowania, odciążenia kręgosłupa, poprawy postawy,
uelastycznienia ciała, obniżenia poziomu stresu oraz ogólnej poprawy zdrowia osób ćwiczących.
__________________________________________________________
Paneurytmia Arleta Brzezińska
Jest to zbiór tańców w kręgu. Nie są to jednak zwykłe „pląsy”, lecz gimnastyka całego ciała. Uczestnicy tańczą i gimnastykują się równocześnie. Poruszają się w takt bułgarskiej muzyki klasycznej. Paneurytmia jest medytacją w ruchu. Przynosi ona wymierne korzyści w postaci poprawy zdrowia fizycznego i emocjonalnego, a jednocześnie energetyzuje, uzdrawia, wywołuje pozytywne emocje i poczucie wspólnoty z innymi ludźmi - zajęcia dla osób które uczęszczały na zajęcia przynajmniej rok-
__________________________________________________________
Latino Solo Elżbieta Janca
Pasjonatka tańca proponuje praktyczną naukę różnych tańców latynoamerykańskich, takich jak: salsa, samba, rumba, cha-cha. Taniec odbywa się pojedynczo (solo), a nie w parach.
__________________________________________________________
Gimnastyka ogólnokondycyjna dla pań Bożena Zygadło
Starszy wykładowca Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu oraz trener akademii fitness zaprasza na zajęcia łączące różne elementy ruchowe: z muzyką, siłowe, rozciągające, koordynacyjne, równoważne i relaksacyjne. Zajęcia dla pań.
__________________________________________________________
Gimnastyka ogólnokondycyjna dla panów Jerzy Zygadło
Kierownik studium wychowania fizycznego i sportu w Akademii Marynarki Wojennej zaprasza na zajęcia ogólnorozwojowe z naciskiem na elementy prozdrowotne. Zajęcia dla panów.
_______________________________________________
Nordic Walking Beata Czmelik-Rywalska
Jest to forma rekreacji polegająca na marszach ze specjalnymi kijkami. Jednak w odróżnieniu od zwykłego spaceru lub joggingu nordic walking angażuje w większym zakresie, choć mniej intensywnie, różne mięśnie ciała. Odciąża też stawy, co jest szczególnie istotne dla osób
starszych.
__________________________________________________________
Gimnastyka usprawniająca: ruch to zdrowie
Zajęcia z gimnastyki usprawniającej prowadzone przez profesjonalnych rehabilitantów i fizjoterapeutów z gdyńskiej kliniki „Mare Nostrum”. Zajęcia z gimnastyki usprawniającej prowadzone przez profesjonalnych rehabilitantów i fizjoterapeutów z gdyńskiej kliniki „Mare Nostrum”.

Godziny pracy biura

Biuro Fundacji czynne:
Od poniedziałku do piątku
w godz. 8.30-19.00

Adres Fundacji

ul. Świętojańska 36/2
81-372 Gdynia
biuro@fundacjafly.pl

Fundacja FLY

KRS 0000424695
NIP 9581660753
REGON 221675037
Początek strony