Zajęcia grupowe

Zdrowy kręgosłup

Seniorzy:
poniedziałek 11.00-12.00, wtorek 10.00-11.00
Grupa Open:
środa i czwartek - godz. 7:30-8:30 

Dużo siedzenia, stania, schylania, noszenia... Te i wiele innych czynników mogą wpływać negatywnie na stan kolumny kręgosłupa. Kolumny? Tak: poza samymi kośćmi i stawami ogromną rolę w kondycji kręgosłupa odgrywają również naczynia krwionośne i limfatyczne zaopatrujące go w niezbędbne składniki odżywcze i odprowadzające produkty przemiany materii, a także otaczające mięśnie, powięzi i więzadła. Aby móc cieszyć się pełną sprawnością, nie nabawić się przewlekłego bólu, czy też nagłego "strzału" - ale też zadbać o swoją postawę i sylwetkę - warto zainteresować się tematem już wcześniej. A jeśli już boli? I to nie tylko z powodu przeciążenia, ale np. zmian zwyrodnieniowych? Również (a nawet tym bardziej) należy zająć się tą sprawą! Zajęcia polegają na ćwiczeniach wzmacniających i rozciągających mięśnie i inne struktury stabilizujące kręgosłup oraz poprawiających przepływ krwi i chłonki w jego rejonie. Zajęcia są odpowiednie dla każdego, w każdym wieku i przy każdym poziomie aktywności fizycznej.

Stretching

Seniorzy:
czwartek 10.00-11.00
Grupa Open:
poniedziałek 16.00-17.00

Podczas ćwiczeń rozciągających poprawiamy przepływ krwi w mięśniach i powięziach, dzięki czemu są one lepiej odżywione, bardziej elastyczne i gibkie, a zakresy ruchu większe. Wszystkie te czynniki wpływają na dobre funkcjonowanie oraz kondycję tkanek. Ich prawidłowe napięcie i długość odgrywają istotną rolę w utrzymywaniu prawidłowej postawy ciała. Często dochodzi do jej zaburzenia, gdy przez kilka godzin dziennie pozostajemy w jednej pozycji czy też wykonujemy powtarzalne ruchy. Powstałe przeciążenia mogą generować ból lub uczucie sztywności. Mięsień, który pracuje w pełnych zakresach ruchomości generuje większą siłę. Zatem rozciąganie wskazane jest także dla osób preferujących treningi silłowe. Stretching przez swoje działanie poprawia również koordynację, pomaga zapobiegać urazom, a jego rozluźniający wpływ obniża poziom stresu. Tak więc z pewnością znajdzie się tu coś dla każdego.

NTM
(nietrzymanie moczu)

Grupa Open:
wtorek 16.00-17.00

Zajecia dedykowane paniom z problemem nietrzymania moczu. Zajęcia opierają się głównie na reedukacji oddechu oraz zmianie codziennych nawyków. Ćwiczenia wykonywane są we wszystkich pozycjach (od leżenia do stania) i w ruchu. Pozytywnie będą wpływały na kręgosłup i niwelowały dolegliwości bólowe. Dodatkowym atutem zajęć jest redukcja stresu.

Gimnastyka z muzykoterapią

Seniorzy:
środa 11.00-12.00

Gimnastyka w rytm największych przebojów. Nastawiona na mobilizację wszystkich segmentów kręgosłupa oraz stawów kończyn. Zajęcia przeznaczone dla osób z niewielkimi deficytami w poruszaniu się (samodzielnie stojącymi)

Trening ENDO

Grupa open:
po ogłoszeniu naboru

Zajęcia grupowe, podczas których pomagamy wrócić do pełni sprawności po operacji endoprotezoplastyki stawu biodrowego, jak również przygotowujemy pacjentów do zabiegu. Wzmacniamy mięśnie i więzadła stabilizujące staw, rozciągamy struktury z tendencją do przykurczu, poprawiamy zakresy ruchów. Naszym celem jest poprawa codziennego funkcjonowania. Zajęcia mają formę treningu stacyjnego. Oznacza to, że ćwiczenia angażujące określone grupy mięśni wykonywane są w odpowiedniej kolejności. A wszystko oczywiście pod okiem terapeuty, z uwzględnieniem aktualnego stanu każdego pacjenta.

Zobacz też:

Kinezyterapia

Masaż

Laseroterapia

Taping