Pobierz Regulamin 

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Fundacja FLY

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep internetowy: Fundacja FLY, działający pod adresem: www.fundacjafly.pl, prowadzony jest przez: Fundację FLY, z siedzibą w: Gdyni, ul. Świętojańska 36/2, działający pod numerem NIP: 958-16-60-753, REGON: 221675037.
  2. Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym: Fundacja FLY, a w szczególności zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu, jak również tryb postępowania reklamacyjnego oraz tryb odstąpienia od umowy przez Konsumenta.
  3. W zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 9 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 344, ze zm.).
  4. Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Wszyscy Klienci są obowiązani zapoznać się z postanowieniami Regulaminu, przed dokonaniem zakupu.
  5. Każdy Klient zobowiązany jest przestrzegać postanowienia Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji Regulaminu, obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.
  6. Każdy Klient ma możliwość zapoznać się z Regulaminem w każdym czasie, klikając na stronie internetowej Sklepu: www.fundacjafly.pl w hiperlink: „Ogólne warunki zakupów". Regulamin można w każdym czasie pobrać i wydrukować.
  7. Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu: www.fundacjafly.pl, odnoszące się do produktów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610, ze zm.), lecz zaproszenie do zawarcia umowy, w myśl art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610, ze zm.). Klient wysyłając Formularz Zamówienia składa ofertę kupna i dostawy wskazanego Towaru lub wskazanej Usługi za cenę i na warunkach określonych w opisie.

 

DEFINICJE

Regulamin - niniejszy zbiór regulacji organizujących zasady korzystania z Usług Sklepu przez Klientów.

Konsument - osoba fizyczna zawierająca Umowę za pośrednictwem Sklepu, niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Przedsiębiorca na prawach Konsumenta - osoba fizyczna zawierająca Umowę cywilnoprawną za pośrednictwem Sklepu, bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Dla celów niniejszego Regulaminu przyjmuje się, że w razie braku rozróżnienia wskazanych dwóch grup podmiotów, Regulamin odnosi się zarówno do Konsumentów, jak też Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.

Klient - osoba fizyczna (w tym Konsument), która ukończyła co najmniej 13 lat (pod warunkiem, że uzyskała zgodę przedstawiciela ustawowego), osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta z Usług świadczonych przez Sklep.

Formularz Zamówienia - Usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Klient może dokonać zakupu, w szczególności poprzez dodanie Towarów, Usług lub usług cyfrowych do Koszyka oraz określenie niektórych warunków Umowy Sprzedaży m.in. sposobu dostawy i płatności.

Koszyk - element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary lub Usługi oraz w którym Klient ma możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w tym ilości nabywanych Produktów.

Sklep - serwis internetowy, należący do Sprzedawcy, dostępny pod domeną: www.fundacjafly.pl, za pośrednictwem którego Klient może zakupić od Sprzedawcy Towary lub Usługi.

Sprzedawca - Fundację FLY, z siedzibą w/przy: Gdyni, ul. Świętojańska 36/2, wpisany do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w: Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy, pod numerem KRS: 0000424695, NIP: 958-16-60-753, który prowadząc działalność statutową proponuje sprzedaż za pomocą swojej strony internetowej.

Towar - rzecz ruchoma, będąca przedmiotem obrotu pomiędzy Sklepem i Klientem, którego warunki sprzedaży określa Formularz Zamówienia.

Towar z elementami cyfrowymi - towar zawierający treść cyfrową lub usługę cyfrową lub z nimi połączony w taki sposób, że brak treści cyfrowej lub usługi cyfrowej uniemożliwiłby jego prawidłowe funkcjonowanie.

Usługa - działalność gospodarcza o charakterze nieprodukcyjnym, świadczona bez jednoczesnej obecności Sprzedawcy i Klienta (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Klienta, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 576, ze zm.).

Usługa cyfrowa - usługa pozwalającą Konsumentowi na wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej; wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Konsumenta lub innych użytkowników tej usługi bądź inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej np. usługi wymiany treści wideo i audio oraz inne usługi przechowywania plików online, edycja tekstów lub gry oferowane w chmurze, usługi przechowywania danych w chmurze, poczty elektronicznej, mediów społecznościowych i aplikacji działających w oparciu o chmury.

Produkt - każdy towar lub usługa, w tym nieruchomości, usługi cyfrowe i treści cyfrowe, a także prawa i obowiązki.

Środowisko cyfrowe - sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe, wykorzystywane przez Konsumenta w celu uzyskania dostępu do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub w celu korzystania z nich.

Integracja - połączenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z elementami środowiska cyfrowego Konsumenta i włączenie ich do tych elementów w celu zapewnienia zgodności z Umową o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.

Kompatybilność - współdziałanie treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru tego samego rodzaju, bez konieczności ich przekształcania.

Funkcjonalność - zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia.

Interoperacyjność - zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do współdziałania ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru tego samego rodzaju.

Internetowa platforma handlowa - usługa korzystająca z oprogramowania, w tym ze strony internetowej, z części strony internetowej lub aplikacji, obsługiwanego przez przedsiębiorcę lub w jego imieniu, w ramach której umożliwia się Konsumentom zawieranie z innymi przedsiębiorcami umów na odległość lub osobom fizycznym, niebędącym przedsiębiorcami zawieranie umów na odległość z innymi osobami fizycznymi, niebędącymi przedsiębiorcami.

Dostawca internetowej platformy handlowej - przedsiębiorca, który obsługuje internetową platformę handlową, dostarcza podmiotom internetową platformę handlową lub umożliwia korzystanie z tej platformy.

Umowa - umowa sprzedaży Towarów, Usług lub usług cyfrowych na odległość, zawarta przez Klienta za pośrednictwem Sklepu, zwykle przez Formularz Zamówień.

PRZYJMOWANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

  1. Warunkiem korzystania ze Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu.
  2. Główne parametry, decydujące o plasowaniu ofert, przedstawionych Konsumentowi w wyniku wyszukiwania, przedstawiane również w bezpośrednim powiązaniu z daną ofertą, w widoczny sposób, są następujące:
    - historia zakupów,
    - popularność produktów,
    - aktualne promocje,
    - dostępność.
  3. Sklep oznacza oferty sponsorowane oraz płatne reklamy. Informacje te są przedstawiane w bezpośrednim powiązaniu z danym wynikiem wyszukiwania, w widoczny sposób, który wyróżnia się z ogólnego interfejsu.
  4. Sprzedawca stosuje indywidualne dostosowanie cen proponowanych ofert, na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
  5. Podana w zamówieniu cena stanowi całkowitą wartość, jaką Klient zobowiązany jest zapłacić, zawierającą należny podatek (cena brutto).
  6. Jeżeli Konsument zobowiązany będzie do płatności wykraczającej poza uzgodnioną cenę, opisaną w ustępie poprzednim, Sklep niezwłocznie poinformuje Konsumenta o tym fakcie, wyjaśniając przyczynę różnicy ceny. Obciążenie Konsumenta dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po uzyskaniu wyraźnej zgody Konsumenta.
  7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen, znajdujących się w Sklepie, wprowadzania nowych Produktów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  8. W razie wprowadzenia promocji, Sklep informuje Klientów o najniższej cenie Produktu z ostatnich 30 dni. Jeśli Produkt jest w sprzedaży krócej niż 30 dni, cena przed promocją to najniższa cena od momentu wprowadzenia Produktu do Sklepu. Informacje te są przedstawiane obok ceny promocyjnej Produktu.
  9. Zamówienia od Klientów są przyjmowane za pomocą wysłanego Formularza Zamówień, dokonanego za pośrednictwem strony: www.fundacjafly.pl lub e-mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  10. Zamówienie Produktu realizuje się poprzez wybranie Towaru, Usługi lub usługi cyfrowej, którymi Klient jest zainteresowany, kliknięcie przycisku "DODAJ DO KOSZYKA", znajdującego się przy opisie Produktu, a następnie, z poziomu "KOSZYK", znajdującego się w zakładce Sklepu, wypełnienie Formularza Zamówienia, w tym wyboru formy dostawy i zapłaty bądź wyboru opcji zapłaty przy odbiorze, jeśli takowa jest dostępna dla wybranego Produktu, a następnie kliknięcie potwierdzenia zakupu.
  11. Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta powinni zaznaczyć, już w chwili składania zamówienia Produktów, że zakup nie ma dla nich charakteru zawodowego.
  12. Po złożeniu zamówienia Klient dostaje potwierdzenie złożonego zamówienia na swój adres e-mail, podany w Formularzu Zamówienia.
  13. Po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczyna się proces realizacji zamówienia przez Sprzedawcę, przy czym:
    a) w przypadku złożenia zamówienia płatnego przy odbiorze - rozpoczyna się maksymalnie następnego dnia roboczego, po jego potwierdzeniu przez Sprzedawcę.
    b) w przypadku złożenia zamówienia płatnego przelewem tradycyjnym - rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty za złożone zamówienie, na koncie bankowym Sklepu.
  14. Zamówienia złożone w Sklepie są realizowane 24 godziny na dobę, bez względu na dzień tygodnia.
  15. Klient otrzyma wiadomość o przyjęciu zamówienia do realizacji, co jest rozumiane jako oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty. Z chwilą jego otrzymania przez Klienta, zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
  16. Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon VAT. Na życzenie Klienta zostanie również wystawiona i wysłana Klientowi faktura VAT (art. 106b ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1570, ze zm.).
  17. Dostępnymi środkami porozumiewania się Klienta ze Sklepem są:
    a) E-mail - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    b) Telefon - 693-99-60-88
    c) Adres korespondencyjny - ul. Świętojańska 36/2, 81-372 Gdynia
    d) Adres w celu realizacji odstąpienia od Umowy: ul. Świętojańska 36/2, 81-372 Gdynia
  18. Sprzedawca nie weryfikuje autentyczności recenzji Klientów na temat zakupionych w Sklepie Produktów.

REALIZACJA PŁATNOŚCI

  1. W ramach funkcjonowania Sklepu możliwe są następujące sposoby płatności:
    1) za pobraniem – przy odbiorze przesyłki;
    2) przelewem, na rachunek bankowy - 57 1750 0012 0000 0000 3558 5273;
    3) płatność on-line za pośrednictwem platformy płatniczej Przelewy24;
  2. Szczegółowe zasady i warunki dokonywania płatności za pośrednictwem banków lub innych dostępnych serwisów określają właściwe regulaminy odpowiednich banków i serwisów.
  3. Klient, który wybrał opcję płatności przelewem, jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za złożone zamówienie, w terminie do pięciu (5) dni roboczych, od daty złożenia zamówienia. W przeciwnym wypadku oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca i zamówienie zostaje usunięte z systemu. W tytule płatności wystarczy podać tylko numer składanego zamówienia. Istnieje możliwość przedłużenia terminu zapłaty, przy uprzednim poinformowaniu o tym fakcie obsługę Sklepu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (e-mail), 693-99-60-88 (tel).

 

REKLAMACJA

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności Produktu z Umową. Do umów zobowiązujących do przeniesienia własności Towaru na Konsumenta, w tym w szczególności umów sprzedaży, umów dostawy oraz umów o dzieło będące Towarem, nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610, ze zm.), dotyczących rękojmi za wady.
  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Produktu, który to brak istnieje w chwili jego dostarczenia i jest ujawniony w ciągu dwóch (2) lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby, działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową, który ujawnił się przed upływem dwóch (2) lat od chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Produktu lub charakterem braku zgodności Produktu z Umową.
  3. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową, w sposób wybrany przez Konsumenta, jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową.
  4. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Konsument poinformował go o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca. W tym celu Konsument udostępni Sprzedawcy Produkt, podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Produkt na swój koszt. Jeżeli Produkt został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Produktu z Umową, Sprzedawca demontuje Produkt oraz montuje go ponownie, po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
  5. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
    a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową;
    b) Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową;
    c) brak zgodności Produktu z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową;
    d) brak zgodności Produktu z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy, bez uprzedniego żądania jego naprawy albo wymiany;
    e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  6. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową pozostaje do wartości produktu zgodnego z Umową. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny, niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu (14) dni, od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
  7. Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową jest istotny.
  8. W razie odstąpienia od Umowy Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakim posłużył się Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  9. Reklamacje dotyczące Produktów, mogą być zgłaszane:
    a) na piśmie, na adres siedziby Sprzedawcy: Gdyni, ul. Świętojańska 36/2;
    b) pocztą elektroniczną, na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;
  10. Reklamacja powinna zawierać:
    a) dane osoby składającej reklamację (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail i numer telefonu kontaktowego);
    b) wskazanie przyczyny reklamacji oraz treści żądania;
    c) numer Zamówienia, widniejący w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia;
    d) oryginał lub kopia dowodu zakupu (np. paragonu lub faktury) może ułatwić złożenie reklamacji, ale nie jest niezbędny do jej złożenia.
  11. Powyższe przepisy nie wyłączają możliwości udzielenia przez Sprzedawcę gwarancji na zakupione Produkty, co przewiduje osobny regulamin gwarancyjny.


PRAWO ODSTĄPIENIA

  1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.), Konsument może odstąpić od Umowy dotyczącej Produktów, zakupionych w Sklepie, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie czternastu (14) dni, licząc od dnia wydania Towaru (tj. od dnia odebrania Towaru przez Konsumenta) otrzymania Usługi, treści lub usługi cyfrowej. Termin ten uważa się za zachowany, jeśli Konsument wyśle oświadczenia, przed jego upływem.
  2. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  3. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy należy wysłać na adres: Gdyni, ul. Świętojańska 36/2.
  4. Konsument zwróci Sprzedawcy Towar w terminie czternastu (14) dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
  5. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
  6. Zwrotu Towaru należy dokonać na adres Sprzedawcy: ul. Świętojańska 36/2, 81-372 Gdynia.
  7. Sprzedawca, w terminie czternastu (14) dni, od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostarczenia Towaru, przy czym zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania.
  8. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy sposób dostarczenia, oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  9. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
  10. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  11. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
    a) w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    b) w której przedmiotem świadczenia jest Towar, ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
    c) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
    d) w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    e) w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
    f) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe, dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    g) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
    h) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
    i) o dostarczanie Towarów z elementami cyfrowymi, usług cyfrowych lub treści cyfrowych, niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał mu potwierdzenie;
    j) zawartej w drodze aukcji publicznej;
    k) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w Umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
    l) w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi, niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza towary inne, niż części zamienne, niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji - prawo odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych Usług lub Towarów;
    m) o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku, w którym Konsument wyraźnie zażądął od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta.
  12. Prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość przysługuje Konsumentom oraz Przedsiębiorcom na prawach Konsumenta.


POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW

  1. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
  • Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
  • Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego, działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
  • Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
  • Internetowej platformy ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  1. Niniejszy rozdział zatytułowany „Pozasądowe rozwiązywanie sporów" nie znajduje zastosowania wobec Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.


OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Klient, składając zamówienia, wyraża zgodę na przetwarzanie, podanych przez niego, danych osobowych, w celu realizacji i obsługi zamówienia, przez Sprzedawcę, który jest jednocześnie administratorem danych osobowych, w rozumieniu art. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz.Urz.UE L 119, 4 maja 2016, str. 1–88.
  2. Administratorem danych osobowych, przekazanych przez Klienta, podczas korzystania ze Sklepu, jest Sprzedawca.
  3. Dane osobowe, znajdujące się w bazie danych Sprzedawcy, nie są przekazywane podmiotom, które nie uczestniczą w realizacji Umowy.
  4. Klient zgodnie, z art. 15 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz.Urz.UE L 119, 4 maja 2016, str. 1–88 ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, może żądać ich poprawienia lub usunięcia. Sprzedawca zapewnia każdemu Klientowi prawo kontroli przetwarzanych danych osobowych.
  5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia Klienta.
  6. Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatności zostały zawarte w zakładce „Polityka prywatności" na stronie Sklepu.


POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin określa zasady zawierania i wykonywania Umowy sprzedaży Produktów, znajdujących się na stronie Sklepu.
  2. Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a Sprzedawcą.
  3. Regulamin dostępny jest dla wszystkich Klientów w wersji elektronicznej na stronie internetowej Sklepu, pod następującym adresem URL: „Ogólne warunki zakupów".
  4. Aby móc korzystać z Usług Sklepu, niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do internetu oraz przeglądarki internetowej, umożliwiającej wyświetlanie stron www, jak również podanie adresu e-mail, umożliwiającego przesłanie informacji, dotyczących realizacji zamówienia.
  5. Zakazuje się wszystkim osobom, w tym Klientom, zamieszczania na stronie Sklepu treści bezprawnych.
  6. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  7. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta, będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają przepisy prawa.
  8. Postanowienia Regulaminu mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumentów (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.) są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy ustawy.
  9. W razie, gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu było lub miało stać się nieważne lub bezskuteczne, ważność całego Regulaminu w pozostałej części zostaje nienaruszona. W takim przypadku Strony zastąpią nieważne lub bezskuteczne postanowienie innym, które możliwie najwierniej oddaje zamierzony cel gospodarczy. Odpowiednio dotyczy to także ewentualnych luk w Regulaminie.

 

Załącznik 1: Formularz odstąpienia od zawartej Umowy przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta


Miejscowość: ___________, dnia: __________ r.

Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta:

Imię i nazwisko: ________________

Adres: ________________

E-mail: ________________

Tel: ________________

Sprzedawca:

Nazwa: Fundacja FLY

Adres: ul. Świętojańska 36/2,
81-372 Gdynia

 



FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTA

LUB PRZEDSIĘBIORCĘ NA PRAWACH KONSUMENTA


Niniejszym, działając na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.), w brzmieniu:


Art. 27 ustawy o prawach konsumenta

Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.


informuję o odstąpieniu od umowy, zawartej dnia _______________ r., polegającej na:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


W związku z powyższym, uprzejmie proszę o zwrot następującej kwoty pieniężnej, wynikającej z odstąpienia od umowy: _______________ zł (słownie: _____________________________________________), którą należy przelać na następujący numer rachunku bankowego: _________________________.


Pouczenie:

Konsument, jak również Przedsiębiorca na prawach Konsumenta, ma prawo odstąpić od Umowy w terminie 14 dni, bez podania jakiejkolwiek przyczyny, a w przypadku Umowy zawartej podczas nieumówionej wizyty w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu Konsumenta albo wycieczki - w terminie 30 dni. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia Umowy lub w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy/partii rzeczy lub części lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie rzeczy/partii lub części, a w przypadku Umowy zawartej podczas nieumówionej wizyty w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu Konsumenta albo wycieczki - po upływie 30 dni od dnia wejścia w posiadanie tej rzeczy/partii rzeczy.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę, tj. Fundacja FLY, pod adresem: ul. Świętojańska 36/2, 81-372 Gdynia, na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia, wysłanego pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy, dołączonego do niniejszego Regulaminu, co nie jest obowiązkowe. Termin uważa się za zachowany, gdy Konsument wysłał informację, dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od Umowy, przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy. Konsument powinien odesłać lub przekazać Produkt Sprzedawcy, na adres: ul. Świętojańska 36/2, 81-372 Gdynia, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin ten uważa się za zachowany, jeżeli Konsument odesłał Sprzedawcy Produkt, przed upływem terminu 14 dni.

W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów, wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego, niż najtańszy i zwykły sposób dostarczenia, oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o chęci skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu tego samego sposobu płatności, który został użyty przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie wyraził zgodę na inne rozwiązanie - w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.


Z wyrazami szacunku

 

_______________________________________
(własnoręczny podpis Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta)

 

 

404 BŁĄD

Łojojoj...

...chyba coś poszło nie tak...

 

 

 

Przepraszamy, nie można wyświetlić strony. Zapraszamy na stronę główną
Fundacji FLY

Sorry, the page could not be displayed. Please visit the home page
Fundacja FLY

 

 

REGULAMIN KART PODARUNKOWYCH I VOUCHERÓW

I. Warunki nabywania i korzystania z Karty/Vouchera

  1. Niniejszy regulamin ustala warunki nabywania i korzystania z:
    - Kart Podarunkowych,
    - Voucherów Turystyczny
    - Voucherów Rehabilitacyjnych
    realizowanych przez Fundację Fly
  1. Wystawcą w/w jest Fundacja Fly, ul. Świętojańska 36/2; 81-372 Gdynia
  2. Karta Podarunkowa– będąca własnością Wystawcy i wydana na okaziciela bądź imiennie, w formie zmaterializowanej, może być wydana na dowolną kwotę, ważna w terminie określonym na zakupionej Karcie. Kartą Podarunkową można opłacać dowolne zajęcia realizowane w ramach Uniwersytetu Trzeciego Wieku przy Fundacji Fly.
  3. Voucher Turystyczny - będący własnością Wystawcy i wydany na okaziciela bądź imiennie, w formie zmaterializowanej, może być wydany na dowolną kwotę, ważny w terminie określonym na zakupionym Voucherze. Voucherem Turystycznym można opłacać dowolne wycieczki organizowane przez Fundację Fly. W/w voucher można również spożytkować wykupując albumy ze zrealizowanych wycieczek.
  4. Voucher Rehabilitacyjny - będący własnością Wystawcy i wydany na okaziciela bądź imiennie, w formie zmaterializowanej, może być wydany na dowolną kwotę, ważny w terminie określonym na zakupionym Voucherze. Voucherem Rehabilitacyjnym można opłacać zabiegi wykonywane wyłącznie w Centrum Rehabilitacji przy Fundacji Fly.

II. Sposób nabycia Karty/Vouchera

  1. Kartę Podarunkową/Voucher Turystyczny można nabyć w biurze Fundacji Fly na ul. Świętojańskiej 36/2; 81-372 Gdynia;
  2. Voucher Rehabilitacyjny można nabyć w Centrum Rehabilitacji przy Fundacji Fly na ul. Świętojańskiej 32/13, 81-372 Gdynia.
  3. Nie jest możliwym uiszczenie opłaty za nowo wydawaną Kartę/Voucher za pośrednictwem innej Karty czy Vouchera.
  4. Karta/Voucher nie podlega zwrotowi .
  5. Karta/Voucher nie podlega wymianie na środki pieniężne.
  6. Saldo nie podlega oprocentowaniu.
  7. Saldo danej Karty nie może być powiększane.
  8. Kartę/Voucher można zmówić również drogą elektroniczną i telefoniczną opłacając jej wartość na konto Fundacji Fly BNP Paribas Bank Polska SA nr 69 1750 0012 0000 0000 3735 6956. Po zaksięgowaniu środków na koncie Fundacji Fly klient drogą telefoniczną lub mailową zostanie poinformowany o możliwości jej odbioru. Dane Fundacji są powielone pod niniejszym regulaminem.

III. Sposób zapłaty Kartą/Voucherem

  1. Płatność przy użyciu Karty/Vouchera następuje poprzez okazanie w/w w chwili zapłaty za usługę/towar.
  2. W przypadku zapłaty Kartą, Saldo zostanie pomniejszone o kwotę ceny należnej za usługę/towar.
  3. W przypadku gdy cena usług/towarów wybranych przez Klienta przewyższa kwotę Salda, Klient jest zobowiązany i uprawniony do dopłaty brakującej części ceny w sposób honorowany w placówce.
  4. W przypadku gdy cena usług/towarów wybranych przez Klienta jest niższa niż kwota Salda Wystawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi bądź Nabywcy pozostałej na Karcie/Voucherze kwoty Salda i tym samym niewykorzystane przez klienta Saldo pozostaje na Karcie/Voucherze.

IV. Prawa i obowiązki Klienta i Nabywcy

  1. Nabywca ponosi pełną odpowiedzialność za udostępnienie Karty/Vouchera innym osobom i tym samym zobowiązany jest dopełnić starań uniemożliwiających wejście w posiadanie Karty/Vouchera przez osoby nieupoważnione.
  2. Klient może sprawdzić Saldo w odpowiedniej placówce Fundacji Fly.
  3. Klient jest zobowiązany dbać o należyty stan techniczny Karty/Vouchera.
  4. Klient ponosi wszelką odpowiedzialność z tytułu naruszenia postanowień Regulaminu.

V. Uprawnienia i odpowiedzialność Wystawcy

  1. Wystawca ma prawo odmówić przyjęcia zapłaty Kartą/Voucherem w przypadku gdy:
    - Upłynął termin ważności Karty/Vouchera;
    - Saldo na Karcie/Voucherze wynosi 0 zł;
    - Otrzymał on wiarygodną informację, że Klient wszedł w posiadanie Karty/Vouchera w sposób bezprawny;
    - Poweźmie uzasadnione podejrzenie, że Karta/Voucher została przerobiona w sposób przez niego nieautoryzowany bądź sfałszowana;
  1. Uszkodzenia Karty/Vouchera, które uniemożliwia odczytanie zapisanych na niej danych, w szczególności danych o Saldzie.
  2. W przypadkach wskazanych w pkt. V. 1 Wystawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi bądź Nabywcy pozostałej na Karcie/Voucherze kwoty Salda i tym samym niewykorzystane przez Klienta Saldo przepada.
  3. Wystawca dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia niezakłóconego działania Kart/Voucherów. Jednakże zastrzega on sobie prawo do czasowego wstrzymania możliwości płacenia za ich pośrednictwem w przypadku awarii bądź modernizacji technicznej infrastruktury niezbędnej do korzystania z Kart/Voucherów.

VI. Postępowanie reklamacyjne

  1. Wszelkie ewentualne reklamacje dotyczące Kart Podarunkowych/Voucherów winny być zgłaszane pisemnie w biurze Fundacji Fly bądź listownie na adres korespondencyjny Wystawcy.
  2. Zgłoszenie reklamacyjne winno zawierać szczegółowy opis zdarzenia będącego przedmiotem reklamacji.
  3. Wystawca rozpatrzy poprawnie zgłoszoną reklamację w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania zgłoszenia chyba, że dla rzetelnego jej rozpatrzenia koniecznym będzie dostarczenie Wystawcy dodatkowych informacji. W takim wypadku powyższy termin liczony jest od daty dostarczenia takich informacji.
  4. Postanowienia powyższe nie naruszają uprawnień Klientów będących konsumentami a przewidzianych powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

VII. Ochrona danych

  1. Wystawca przetwarza, z zastrzeżeniem dane osobowe Nabywcy w zakresie umożliwiającym prawidłowe rozliczenie nabycia Karty/Vouchera.
  2. Wszystkie dane osobowe w rozumieniu niniejszego paragrafu są przetwarzane przez Wystawcę zgodnie z przepisami Ustawy z 10.05.2018 roku (Dz. U. 2018 poz. 1000) o ochronie danych osobowych.
  3. Dodatkowo na adres poczty elektronicznej Nabywcy mogą być wysyłane informacje handlowe w rozumieniu art. 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity Dz.U. 2020 poz. 344), pochodzące od Wystawcy.
  4. Nabywca ma prawo do wglądu w swoje dane osobowe, a także prawo do ich edycji i żądania zaprzestania ich przetwarzania.

 

Fundacja FLY
Gdynia, ul. Świętojańska 36/2
Tel. 693-99-60-88, 517-383-828.
E-mail: 
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Centrum Rehabilitacji przy Fundacji Fly
Gdynia, ul. Świętojańska 32/13
Tel. 798-179-942.
E-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

BNP Paribas Bank Polska SA nr 69 1750 0012 0000 0000 3735 6956

 Regulamin obowiązuje od 18.11.2020

Karta Podarunkowa

Podaruj bliskiej Ci osobie wspaniałe towarzystwo, pasjonujące spotkania, ciekawe zajęcia... Karta podarunkowa na zajęcia Uniwersytetu Trzeciego Wieku przy Fundacji FLY w Gdyni to wybór z ponad 150 propozycji
wykładów, lektoratów, warsztatów, zajęć artystycznych i rekreacyjno-ruchowych. To aktywność i zdrowie..

  • opłacasz dowolną liczbę zajęć
  • opłacasz dowolną liczbę semestrów
  • osoba obdarowana wybiera zajęcia
  • okres ważności karty do ustalenia
  • już od 40 zł

Voucher Turystyczny

Podaruj komuś bliskiemu podróż marzeń. Może to być krótki wypad jednodniowy. Może to być wycieczka weekendowa - poznajemy ciekawe miejsca w Polsce. Możesz wybrać tygodniową eskapadę w najpiękniejsze regiony Polski albo świata. Zawsze w świetnym towarzystwie i pod znakomitą opieką.

  • wpłacasz dowolną kwotę
  • osoba obdarowana wybiera wycieczkę
  • Cena wycieczki zawiera wszelkie koszty
  • okres ważności vouchera do ustalenia
  • już od 90 zł

Jak zamówić?

W naszych biurach

Biuro Fundacji FLY
ul. Świętojańska 36/2
81-372 Gdynia

Telefonicznie 

Biuro Fundacji FLY
+48 693 99 60 88
+48 517 38 38 28

Mailowo

Biuro Fundacji FLY
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Regulamin kart i voucherów 

USTALENIA WSTĘPNE

  1.  Organizatorem konkursu jest Fundacja Fly z siedzibą w Gdyni;
  2. Celem konkursu jest propagowanie twórczości literackiej, uwrażliwienie na piękno i bogactwo języka ojczystego. Przedmiotem konkursu jest praca tekstowa dotycząca noworocznych marzeń.
  3. Autor najlepszej prac otrzyma nagrodę w postaci Vouchera Rehabilitacyjnego do wykorzystania w Centrum Rehabilitacji przy Fundacji Fly na kwotę 100zł i plecak na miejskie wycieczki z nagrodami niespodziankami. Nagroda nie podlega wymianie na ekwiwalent pieniężny.
  4. Nagrodzona praca zostanie wydrukowana w miesięczniku Gdyński IKS oraz na łamach mediów internetowych Fundacji FLY po wcześniejszej korekcji przez upoważnionego redaktora.
  5. Organizator zastrzega sobie prawa do:
    a) odstąpienia od organizowania konkursu bez podania przyczyny,
    b) nierozstrzygnięcia konkursu w przypadku zbyt małej ilości nadesłanych prac,
    c) rozstrzygania w kwestiach nieuregulowanych postanowieniami regulaminu.

 ZASADY KONKURSU

  1.  Termin trwania konkursu ogłasza organizator. Ostateczny termin nadsyłania prac to 15.12.2020
  2. Do konkursu przyjmowane są prace pisane prozą w dowolnej konwencji literackiej (opowiadanie, list itp.) o objętości do 1 strony A4, napisane w języku polskim i dotąd niepublikowane.
  3. Każdy z uczestników może nadesłać tylko jedną pracę.
  4. Wyniki konkursu opublikowane zostaną na stronie www.fundacjafly.pl i www.facebook.com/FundacjaFly w dniu 21.12.2020r.
  5. Złamanie postanowień regulaminu wiąże się z dyskwalifikacją nadesłanej pracy.

WYSYŁANIE PRAC

  1.  Pracę konkursową można nadsyłać:
    drogą elektroniczną na adres mailowy: konkurs@fundacjafly;
    osobiście do skrzynki na listy przy drzwiach biura Fundacji FLY w Gdyni, ul. Świętojańska 36/2, I piętro – w kopercie z dopiskiem KONKURS „Marzenia do spełnienia”.
  2. Do pracy konkursowej bezwzględnie należy dołączyć oświadczenie:
    „Oświadczam, że zapoznałam/em się z Regulaminem Konkursu i akceptuję jego postanowienia. Artykuł jest mojego autorstwa, a wszelkie prawa własności intelektualnej dotyczące artykułu należą do mnie i nie naruszają jakichkolwiek praw osób trzecich. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych na potrzeby konkursu oraz na nieodpłatną publikację artykułu przekazanego redakcji Fundacji Fly w miesięczniku Gdyński  IKS oraz na łamach www i funpage’u Fundacji.”
  3. Czytelne dane uczestnika (imię, nazwisko, wiek i numer telefonu kontaktowego) muszą się znaleźć w mailu bądź pod zgodą na publikację załączoną w tej samej kopercie do konkursowej treści - są to dane obowiązkowe.

 JURY KONKURSU

  1.  Radosław Daruk – Prezes Fundacji Fly;
  2. Dorota Kitowska – Redaktor Naczelna miesięcznika „Gdyński IKS”;
  3. Irena Majkowska – redaktor i korektor miesięcznika „Gdyński IKS”;
  4. Sławomira Tomaszewska – promocja i reklama Fundacja Fly.

 SPOSÓB OCENY PRAC

  1. Prace oceniane są przez Jury.
  2. Kryteria oceny prac: wartość merytoryczna i emocjonalna, samodzielność i oryginalność.
  3. Oceny prac są niejawne.
  4. Oficjalne rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 21.12.2020 r. W momencie ogłoszenia wyników zostają ujawnione dane osobowe (imię, nazwisko) autora zwycięskiej pracy.
  5. Laureat zostanie również powiadomiony drogą mailową lub telefonicznie

POLITYKA PRYWATNOŚCI

  1.  Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest podanie prawdziwych danych osobowych.
  2. Dane osobowe uczestników pozyskane są wyłącznie do celów Konkursu i nie będą udostępniane podmiotom trzecim.
  3. Wysłanie pracy na Konkurs jest równoznaczne ze zgodą na wykorzystanie danych osobowych do celów Konkursu.
  4. Organizator gwarantuje autorowi prawo wglądu do jego danych osobowych, a także możliwość ich poprawiania.

Rysunek - nie tylko ołówek (nowość w tym semestrze!)

Beata Kwiatkowska

Seniorzy poznają podstawowe techniki rysunku i bez względu na poziom zaawansowania, wykorzystają wiedzę w praktyce! Uczestnicy zajęć sami ustalą z panią Beatą, która technika rysunkuinteresuje ich najbardziej – ołówkiem, kredkami czy pastelami (a może czymś innym?) - i zagłębią się w plastycznych meandrach, szlifując swój talent, ale przede wszystkim spędzając miło czas z innymi wrażliwymi na sztukę miłośnikami rysunku!

Batik

Wanda Frąckowska

Batik to bardzo stara technika zdobienia tkanin (jedwab, bawełna, len). Inspiracją dla wielu współczesnych twórców są batiki z Sumatry, Jawy , Bali. Do Europy dotarł dzięki angielskim i holenderskim importerom kolonialnym w XVII wieku, chociaż pierwsze ślady to fragmenty tkanin pochodzące ze starożytnych, egipskich grobowców. Technika ta polega na pokrywaniu roztopionym woskiem pszczelim miejsc nie przeznaczonych do zabarwienia, a następnie zanurzaniu tkaniny w kąpieli barwiącej. Fragmenty tkaniny pokryte woskiem nie przyjmują barwnika, w wyniku czego powstają wzory. Cały proces można wielokrotnie powtarzać, barwiąc od koloru najjaśniejszego do najciemniejszego. Charakterystyczną cechą batiku są tzw. żyłkowania (krakelury), powstające wskutek pękania stygnącego wosku bądź też celowego ich łamania. Efekty batiku trudne są do przewidzenia, a finał pracy bywa zadziwiający. Batik to nie tylko obraz lub tkanina powieszona przestrzennie. Może on być również tkaniną użytkową (narzuta, serweta, bieżnik, zasłona, poduszka, element ubioru).

Kreatywne szycie

Aneta Makowska

Na zajęciach samodzielnie projektuje się i wykonuje piękną biżuterię lub ubrania. Przecież najprzyjemniej nosi się ozdoby wykonane własnoręcznie. 

Brydż dla chętnych

Wojciech Wojewódka

Brydż to sportowa mieszanka intelektu i logiki, nie tylko na salonach, ale także w Salonie. Pan Wojciech wtajemniczy w karciane meandry wszystkich zainteresowanych, bez względu na poziom wiedzy i chęć do rywalizacji.

Florystyka

Małgorzata Korytowska

Florystyka to zabawa z kwiatami suszonymi i świeżymi. Z suszonych kwiatów robi się bukiety, wianki, ozdabia kartki okolicznościowe, „maluje obrazy". Kwiaty świeże służą do zrobienia stroików, bukietów i wiązanek. W grupie jest bardzo przyjemnie! Zapraszamy!
Dla początkujących.

Malarstwo dla chętnych

Lidia Biełous

Zajęcia przeznaczone są dla osób, które chcą poznać malarstwo jako sposób na wypełnienie wolnego czasu, rozwój swoich możliwości i umiejętności. Takie osoby, zależnie od ich możliwości i potrzeb, nauczą się przede wszystkim malarstwa olejnego, temperowego oraz akrylowego od podstaw lub w formie zaawansowanej. 
Poziom zaawansowany, pracownia plastyczna, ul. Świętojańska 32/4

Tkactwo artystyczne

Katarzyna Kwiecińska

Tkaniny wyrabiane ręcznie prezentują jedną z najstarszych form tkactwa artystycznego — podstawowe techniki nie zmieniły się od wieków. Sploty tkackie nadają się do wyrobu tkanin naściennych, dywaników, poduszek, toreb, a nawet odzieży. Podstawowe techniki są wspólne — wystarczy rama lub proste krosno dostosowane do rozmiarów tkaniny.

Szydełkowanie i nie tylko

Beata Łaszewska-Radwańska

Szydełkowanie to pewna forma... terapii! Coś na odstresowanie, coś do pogadania, coś, co staje się czymś więcej.

Klub Kreatywnych Kobiet

Ewa Ostatek

Klub Kreatywnych Kobiet to spotkania pań i rozmowy o tym, co aktualnie w duszy gra. Podczas spotkań odwiedzają nas czasami goście tacy jak: aktorzy teatru muzycznego, wizażystka, stylistka oraz kosmetolog. Spotkania dodają nam energii, przyprawiają o uśmiech a także ułatwiają nam radzenia sobie ze stresem, jaki funduje nam codzienność.

Spacerki po Trójmieście (CZASOWO ZAWIESZONE W SEMESTRZE 2023/2024)

Roman Mroczkowski

„Spacerki po Trójmieście” z licencjonowanym przewodnikiem 
Fundacja FLY stworzyła swoim seniorom możliwość poznawania świata, Polski, ale także najbliższej okolicy. Temu celowi służą „Spacerki po Trójmieście”. Raz w miesiącu uczestnicy udają się z Panem Romanem Mroczkowskim – licencjonowanym przewodnikiem, na zwiedzanie Trójmiasta. Trasy spacerów uwzględniają nie tylko najbardziej znane w naszym regionie miejsca turystyczne, ale również te mniej odwiedzane przez turystów, a jednak warte poznania.

 

 

 

 

KURSY KOMPUTEROWE W PRZYGOTOWANIU

Zdrowy kręgosłup z elementami ćwiczeń oddechowych

Dorota Grześkowiak

Zajęcia polegają na ćwiczeniach wzmacniających i rozciągających mięśnie i inne struktury stabilizujące kręgosłup oraz na poprawie przepływu krwi i chłonki w jego rejonie. Zajęcia są odpowiednie dla każdego, w każdym wieku i przy każdym poziomie aktywności fizycznej.

Gimnastyka kręgosłupa

Dorota Kitowska

Celem zajęć jest zachowanie zdrowego kręgosłupa lub przywrócenie jego sprawności. Ćwiczenia polegają na reedukacji czucia postawy ciała, przywróceniu równowagi mięśniowej, korekcie postawy w pozycjach izolowanych ze stopniowym przejściem do pozycji wysokich, wzmacnianiu odcinkowym i całościowym tułowia oraz ćwiczeniach poprawiających oddychanie, krążenie oraz ogólną kondycję.

Joga dla seniorów (nowość w tym semestrze!)

Beata Kwiatkowska

To zajęcia, które poprowadzi pani Beata. Czym jest joga? Joga jest formą połączenia ducha z ciałem. Regulacja i skupienie uwagi na oddechu oraz spokojne i konsekwentne wykonywanie wszelkich pozycji jest źródłem dobrostanu. W dodatku joga jest równie skuteczna, co bezpieczna. Dobrze dobrany ruch rozciąga stawy i zwiększa ich mobilność. Osoby praktykujące jogę mają bowiem wyprostowaną postawę, otwierającą klatkę piersiową i pogłębiającą tym samym oddech. Organizm uwalnia się też od stresu i napięcia. Udowodniono, że Seniorzy ćwiczący jogę rzadziej zapadają na infekcję. Oczywiście należy pamiętać, aby intensywność oraz dobór asan (pozycji) był odpowiedni do kondycji i stanu zdrowia osoby praktykującej. Przeciwskazaniem są ostre bóle kręgosłupa, osteoporoza i sztuczne stawy. Podsumowując - joga pomaga Seniorom radzić sobie z ograniczeniami jaki niesie za sobą jesień życia.

Gimnastyka ogólnokondycyjna dla panów

Jerzy Zygadło

Kierownik studium wychowania fizycznego i sportu w Akademii Marynarki Wojennej zaprasza na zajęcia ogólnorozwojowe z naciskiem na elementy prozdrowotne. Zajęcia adresowane są do panów.

Gimnastyka ogólnokondycyjna dla pań

Bożena Zygadło

Starszy wykładowca Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu oraz trener akademii fitness zaprasza na zajęcia łączące różne elementy ruchowe z muzyką. Są to elementy siłowe, rozciągające, koordynacyjne, równoważne i relaksacyjne. Zajęcia przeznaczone są dla pań.

Gimnastyka mózgu

Anna Lichnerowicz

Pomyślałby kto, że trzeba myśleć o tym, czym myślimy! Gimnastyka mózgu skupia się na pielęgnacji jednego z najważniejszych dla człowieka narządów, pozwalając ćwiczącym mieć pewną kontrolę nad procesem starzenia.

Gimnastyka usprawniająca

Alina Wojewódka

Gimnastyka usprawniająca pani Aliny jest alternatywą lub dodatkiem do Marszu po zdrowie, pozwala nabrać odpowiedniej mobilności, potrzebnej do realizowania swoich innych pasji.

Latino solo

Elżbieta Janca

Pasjonatka tańca proponuje praktyczną naukę różnych tańców latynoamerykańskich takich jak: salsa, samba, rumba, cha-cha. Taniec odbywa się pojedynczo (solo), a nie w parach.

Pilates

Inna Kolobova

Trening pilatesu ma celu wzmocnienie i rozciągnięcie mięśni głębokich, a co za tym idzie poprawę postawy, jak również obniżenie poziomu stresu, zwiększenie zakresu ruchu w stawach, poprawę krążenia krwi i odciążenie kręgosłupa.

Senior step dla początkujących (nowość w tym semestrze!)

Barbara Nowicki

Ćwiczenia w rytm tanecznej muzyki polegają na wchodzeniu i schodzeniu ze stopnia na różne sposoby. Ćwiczenia angażują wszystkie partie mięśniowe, a także aktywizują stawy przywracając ich elastyczność. Podczas jednych zajęć step aerobiku można spalić sporo kalorii, a ponadto wyrzeźbić i ujędrnić uda, pośladki oraz łydki. Jakie efekty możesz uzyskać ćwicząc ze stepem?

Marsz po zdrowie

Alina Wojewódka

Spalanie zbędnych kalorii, zwiedzanie trójmiejskiej przyrody, a to wszystko w rytm świetnej muzyki i w doborowym towarzystwie!

Turystyka piesza

Lidia Trzebiatowska / Małgorzata Narewska 

U osób starszych regularne spacery poprawiają nie tylko wydolność fizyczną, ale także istotnie wpływają na pracę mózgu i systemu nerwowego. Seniorzy uczestniczący w tych zajęciach odczuwają mniej różnych dolegliwości, wykazują lepszą kondycję psychiczną, a także mogą pochwalić się zwiększonym komfortem życia. A to, co dzieje się z sercem i układem krążenia, to już prawdziwa rewolucja. Trasy spacerów wynoszą od 6 do 10 km. Średni poziom intensywności.

 

 

Zielarstwo (czasowo zawieszone)

Magdalena Kolasa

Zielarstwo to zajęcia prowadzone przez panią Magdę, która przybliży nam swoje spojrzenie na mniej lub bardziej ukryte właściwości otaczających nas roślin i ziół, a także udowodni zasadność ich użycia w różnych warunkach. Tematyka wykładów to m.in.: nowe spojrzenie na rośliny i zioła; "jak wzmocnić odporność jesienią?"; budowanie zdrowia w 4 krokach; apteczka ziołowa - domowa pierwsza pomoc; rośliny przyprawowe w domu i ogrodzie; życiodajna kuchnia; żeńszeń i spółka, czyli zioła na ciężkie czasy oraz "od depresji do życia - natura, która uzdrawia". Spotkania dwa razy w miesiącu.

Twoje zdrowie w Twoich rękach

Małgorzata Gosz

Pani Małgorzata jest entuzjastką życia w zgodzie z naturą, a także edukatorką i propagatorką profilaktyki zdrowia - pokazuje, jak w prosty i łatwy sposób można zadbać o zdrowie, lepszą kondycję i lepszy wygląd. Na spotkaniach nabędziemy niezbędną wiedzę oraz otrzymamy cenne rady i wskazówki na temat tego, jak we własnym zakresie możemy zadbać o zdrowie oraz na co zwracać uwagę na co dzień. Spotkania raz w miesiącu.

Prawo na co dzień

Tomasz Zienowicz

Adwokat, doktor nauk prawnych i specjalista z zakresu publicznego prawa gospodarczego, handlowego i cywilnego, omówi takie zagadnienia jak: prawo spadkowe, prawo konsumenckie, odszkodowania, darowizny oraz tematy zgłoszone przez słuchaczy.

Wyprawy nie tylko po Europie (w zeszłym semestrze "Moje spotkania z Tajlandią")

Zdzisław Straburzyńkski 

Pan Zdzisław prezentuje na wykładach filmy ze swoich licznych podróży, pozwalając zwiedzieć świat bez ruszania się z krzesła. Spotkania co dwa tygodnie.

Moje podróże

Czesława Witt

Podczas zajęć uczestnicy będą podróżować palcem po mapie. „Odwiedzą” dalekie kraje, nierzadko te najbardziej egzotyczne (Australia, Nowa Zelandia, Japonia). Wysłuchają relacji z fascynujących podroży wykładowcy.

English Book Club

Anida Kosińska-Woźniak

Book Club (Angielski Klub Książki). Każde spotkanie będzie dotyczyło innej książki.  Pierwsza dyskusja będzie o powieści „Forest Gump”. Rozmowy o książkach będą swobodne i inspirujące do…kolejnych rozmów. Oczywiście po angielsku. Spotkania raz w miesiącu.

Ciekawi Świata

Wykładowcy CN Experyment

Seria zajęć w Centrum Nauki Experyment w formie wykładowo-warsztatowej. Spotkania raz w miesiącu.

 

 

 

Język angielski

Grażyna Kliszcz

Początkujący i średniozaawansowany

Język angielski

Dorota Latowska-Rejkowicz

Początkujący rok II, średniozaawansowany

Język niemiecki

Krystyna Stempa

Początkujący i średniozaawansowany

Język angielski

Anida Kosińska-Woźniak

Kontynuacja

Język hiszpański

Anida Kosińska-Woźniak

Kontynuacja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © Fundacja FLY 2012-2022