Trening Aero

Patrycja Góreczna

Głównym celem zajęć jest solidne zmęczenie się. Ćwiczenia odbywają się w rytm muzyki. Trening ma charakter aerobowy oraz siłowy. Jego celem jest zwiększenie siły i masy mięśniowej, a także poprawa wydolności organizmu. Zajęcia przeznaczone są dla osób z niewielkimi deficytami w poruszaniu się.

Gimnastyka dla panów

Jerzy Zygadło

Kierownik studium wychowania fizycznego i sportu w Akademii Marynarki Wojennej zaprasza na zajęcia ogólnorozwojowe z naciskiem na elementy prozdrowotne. Zajęcia adresowane są do panów.

Gimnastyka kręgosłupa

Dorota Kitowska

Celem zajęć jest zachowanie zdrowego kręgosłupa lub przywrócenie jego sprawności. Ćwiczenia polegają na reedukacji czucia postawy ciała, przywróceniu równowagi mięśniowej, korekcie postawy w pozycjach izolowanych ze stopniowym przejściem do pozycji wysokich, wzmacnianiu odcinkowym i całościowym tułowia oraz ćwiczeniach poprawiających oddychanie, krążenie oraz ogólną kondycję.

Gimnastyka ogólnokondycyjna

Bożena Zygadło

Starszy wykładowca Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu oraz trener akademii fitness zaprasza na zajęcia łączące różne elementy ruchowe z muzyką. Są to elementy siłowe, rozciągające, koordynacyjne, równoważne i relaksacyjne. Zajęcia przeznaczone są dla pań.

Latino solo

Elżbieta Janca

Pasjonatka tańca proponuje praktyczną naukę różnych tańców latynoamerykańskich takich jak: salsa, samba, rumba, cha-cha. Taniec odbywa się pojedynczo (solo), a nie w parach.

Paneurytmia

Arleta Brzezińska

Poziom zaawansowany (kontynuacja)
Jest to zbiór tańców w kręgu. Nie są to jednak zwykłe „pląsy”, lecz gimnastyka całego ciała. Uczestnicy tańczą i gimnastykują się równocześnie. Poruszają się w takt bułgarskiej muzyki klasycznej. Paneurytmia jest medytacją w ruchu. Przynosi ona wymierne korzyści w postaci poprawy zdrowia fizycznego i emocjonalnego, a jednocześnie energetyzuje, uzdrawia, wywołuje pozytywne emocje i poczucie wspólnoty z innymi ludźmi. Zajęcia adresowane są do osób, które uczęszczały na zajęcia przynajmniej rok.

Stretching

Izabela Łukowiak

Ćwiczenia rozciągające poprawiają przepływ krwi w mięśniach i powięziach, dzięki czemu są one lepiej odżywione, bardziej elastyczne, a zakresy ruchu większe. Wpływają na dobre funkcjonowanie oraz wzajemną ruchomość tkanek. Stretching poprawia również koordynację, pomaga zapobiegać urazom, a jego rozluźniający wpływ obniża poziom stresu. Ten rodzaj zajęć wskazany jest także dla osób preferujących treningi siłowe.

Turystyka piesza

Małgorzata Narewska

U osób starszych regularne spacery poprawiają nie tylko wydolność fizyczną, ale także istotnie wpływają na pracę mózgu i systemu nerwowego. Seniorzy uczestniczący w tych zajęciach odczuwają mniej różnych dolegliwości, wykazują lepszą kondycję psychiczną, a także mogą pochwalić się zwiększonym komfortem życia. A to, co dzieje się z sercem i układem krążenia, to już prawdziwa rewolucja. Trasy spacerów wynoszą od 6 do10 km. Średni poziom intensywności.

Zdrowy kręgosłup z elementami ćwiczeń oddechowych

Izabela Łukowiak, Patrycja Góreczna

Zajęcia polegają na ćwiczeniach wzmacniających i rozciągających mięśnie i inne struktury stabilizujące kręgosłup oraz na poprawie przepływu krwi i chłonki w jego rejonie. Zajęcia są odpowiednie dla każdego, w każdym wieku i przy każdym poziomie aktywności fizycznej.